☂ aku tak de lesen. kau ade?



" Eh, ape? Ko dah ade lesen? wow, ohsem you!"

wow.
hati menangis berguling sebab jeles. Ye lah, mane tak nye, budak-budak sebaya aku sekarang nie dah pon ada lesen. boleh bawak mak shopping beli ikan lah, pegang stereng berjimba round-round bandar lah...

Aku pulak, masih lagi membasahkan ketiak berkayuh dengan basikal. Tu pon round-round taman je. So acane? Redo.

Tapi sebenarnya aku faham sangat kenapa ayah aku tak kasi aku amik lesen. Dia sayang kat aku. hehe (hati berbunga). dia kata, pengguna jalan raya zaman sekarang nie, tak macam dulu. Semuanya bawak kereta style macam jalan-itu-dia-punya, macam-kena-ligan-biawak komodo, macam kedekut-lampu-signal,alah, macam-macam lah...and especially yang bawak moto macam tak cukup graviti. *sigh

Yang bagus dan berhemah ,tu memang ada, dan kalau anda yang membaca nie rasa diri anda sangat berhemah di jalan raya, aku memang sayang sama kamo. you are the best! Tabik tabik tabik.!
Majulah pemandu berhemah untuk Negara.


So, maybe lah kan, maybe..
Ayah aku tak nak kasi aku lesen sebab takut aku terpaksa berhadapan dengan pemandu2 yang kurang bertauliah nie ataupun;
takut aku yang eventually jadi pemandu yang kurang bertaulah. Hahaha.

Tapi macam mana pun, aku yang  suatu hari nanti akan menjadi wanita berkejaya (cewah_) akan tetap kena ambik lesen jugak. Jadi marilah kita bersama-sama menjadi pemandu yang bertauliah dah berhemah dan bertoleransi dan diberkati supaya aku pun boleh cepat-cepat ambik lesen. In Syaa Allah.. yeah ! 


Haha, till then, ciao
                                    "Eh, ape? Ko pun takde lesen? gimme five beybeh!"